Aktualizacja: 17 września 2021
1 min
W dużym przedsiębiorstwie każdy dział ma swój jasno określony zakres obowiązków, których realizacji się poświęca. Jeśli wszystkie procesy w dużej firmie funkcjonują należycie, to wtedy można mieć pewność, że każdy projekt zostanie zrealizowanie zgodne z założeniami i planem.

Middle office jest dużo rzadziej spotykanym pojęciem niż front office czy back office, lecz tak naprawdę nie mógłby istnieć bez owych wspomnianych działów przedsiębiorstwa. Z uwagi na rzadkość jego występowania, bardzo często obowiązki middle office są przejmowanie przez dział back office. Jednak w momencie, gdy obowiązków jest naprawdę dużo, to istnienie tego elementu w strukturze przedsiębiorstwa staje się koniecznością.

Najprościej rzecz ujmując, zadaniem middle office jest monitorowanie i przekazywanie informacji do działu back office na temat sukcesów i postępów w pracach front office. Dział ten przeprowadza kontrole, które w połączeniu z minimalizacją ryzyka informacyjnego przyczyniają się do efektywnej i szybkiej pracy zaplecza w przedsiębiorstwie.

Działy middle office służą również wsparciem dla front office w postaci kontroli i nadzorowania poprawności realizacji usługi lub sprzedaży produktu.

Pracownicy tego sektora zaangażowani są także w zarządzanie łańcuchem dostaw oraz realizowanie zamówień.

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Polityka cookies | Polityka prywatności | Zamknij