Co to jest CSR?
CSR czyli Corporate Social Responsibility, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza Społeczną Odpowiedzialność Biznesu, jest podejściem, według którego firmy biorą pod uwagę zarówno interesy społeczne jak i bezpieczeństwo środowiska, w którym funkcjonują, już na etapie planowania swojej długofalowej strategii działania.
Biznes odpowiedzialny społecznie posługuje się całym szeregiem narzędzi, które odpowiedzialne są za poszczególne obszaru społecznej odpowiedzialności, a którymi są: ład organizacyjny, prawa człowieka, stosunki pracy, dbałość o środowisko, uczciwe praktyki rynkowe, społeczne zaangażowanie oraz komunikacja z konsumentem.
Przedsiębiorstwa nieustannie inwestują w zasoby ludzkie, ochronę środowiska oraz w sposób czynny podtrzymują relacje z innymi podmiotami zaangażowanymi w działanie firmy w większym lub mniejszym zakresie, przyczyniając się do postępu w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Firmy podejmujące się zaangażowania w zrównoważony i odpowiedzialny społecznie biznes, korzystają z szeregu narzędzi, które służą im do realizacji założonych celów, a wśród których można wymienić: działania ekologiczne dążące do zminimalizowania negatywnego wpływu firmy na otoczenie, wolontariat pracowniczy polegający na dobrowolnym zaangażowaniu się pracowników w cele społeczne, tworzenie publikacji na temat zarządzania przedsiębiorstwem i planowania strategii działania w ramach raportów społecznych oraz kampanie społeczne, które za pośrednictwem mediów wpływają na społeczeństwo poprzez przekazywanie im wzorców dobrych postaw społecznych.