Co to jest B2C?
Business to Consumer – czyli od firmy dla konsumenta, to znacznie rzadziej pojawiający się w codziennym życiu skrót, pomimo tego, że dużo częściej znajduje swoje zastosowanie w praktyce. Powodem jest prawdopodobnie fakt, że nikt z nas nie definiuje swojego życia jako modelu współpracy z lokalnym biznesem. Dlatego też, swojego codziennego wyjścia po bułki nie nazywamy mianem zakupu w modelu B2C.
W rzeczywistości jednak, pojęcie B2C funkcjonuje w przypadku zakupów, odbywających się za pośrednictwem platform elektronicznych, gdzie osoba prywatna kupuje jakieś określone dobra w danej firmie, będącej najczęściej sklepem internetowym.
W odróżnieniu od transakcji, która ma miejsce pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami, w modelu B2C proces zarówno planowania zakupu, decydowania o wyborze korzystniejszej oferty, a także sam proces zakupu i obsługi posprzedażowej jest dużo prostszy, szybszy i nie wymaga zaangażowania tak sporej liczby osób decydujących o przebiegu transakcji, co w przypadku relacji pomiędzy podmiotami firmowymi.
W przypadku modelu B2C, jedną z najistotniejszych funkcji odgrywają social media, dlatego tak istotna jest dbałość o wizerunek firmy na Instagramie czy Facebooku, jeśli dane przedsiębiorstwo nastawione jest na współpracę z klientami indywidualnymi.