Już przed pandemią około 25% naszych pracowników na co dzień wykonywało pracę zdalną, korzystając z komputerów firmowych. Regularnie testowaliśmy też nasze rozwiązania dotyczące zapewnienia ciągłości biznesu, czyli BCP (eng. Business Continuity Planning), jak np. relokowanie pracowników do innych oddziałów czy przejmowanie większej liczby zadań. Takie plany i rozwiązania mają na celu przygotowanie firmy do sytuacji kryzysowych, takich jak obecna, i utrzymanie wysokiego standardu usług, jakiego oczekują nasi klienci z całego świata.
Chyba największym wyzwaniem w pracy zdalnej jest brak możliwości spotkań twarzą w twarz i integracja zespołu. W związku z tym, aby zaspokoić potrzeby naszych pracowników w zakresie komunikacji, już na początku kryzysu wprowadziliśmy zasadę „4C”: Care (opieka), Communication (komunikacja), Clarity (jasność/klarowność) i Calm (spokój). Przyjęliśmy strategię regularnej i częstej komunikacji z pracownikami, wykorzystując różne formy, jak np. e-maile, globalne i lokalne telekonferencje, live-chaty lub wirtualne „drzwi otwarte” z przedstawicielami kadry zarządzającej. Aktywnie zachęcamy do udziału w wideokonferencjach, a także dbamy o to, żeby menadżerowie utrzymywali regularny i częsty kontakt ze swoimi pracownikami.
Nasi pracownicy mają dostęp do szerokiej oferty procesów i programów szkoleniowych. Już wcześniej budowaliśmy proces oraz bazę szkoleń zdalnych (e-learningu) oraz webinariów. Szkolenia, które do tej pory odbywały się w salach wykładowych zostały przeniesione do wirtualnej rzeczywistości, z udziałem szkoleniowca. W taki sposób odbywa się wprowadzanie do pracy nowych pracowników, a także programy rozwojowe dla osób zatrudnionych w State Street.
Już na samym początku pandemii wdrożyliśmy rekrutację zdalną w obu lokalizacjach State Street Bank Polska (w Krakowie w Gdańsku). Rozmowy rekrutacyjne prowadzone są telefoniczne lub poprzez wideokonferencje. Ten sposób rekrutacji spotkał się z pozytywnym przyjęciem zarówno ze strony menadżerów, jak i kandydatów. Podejmowanie decyzji rekrutacyjnych jedynie na podstawie zdalnego kontaktu z kandydatem stało się dla nas normą. Obecnie na każdym naszym ogłoszeniu istnieje adnotacja, że rekrutujemy zdalnie.
Wdrożyliśmy też wirtualny program onboardingu, który przebiega podobnie do programu przeprowadzanego wcześniej osobiście w salach szkoleniowych. Trenerzy wraz z zespołem rekrutacji opracowali nowy plan szkolenia, w którym znalazły się najważniejsze zagadnienia z szeroko pojętego obszaru finansów oraz umożliwił zdalne wdrożenie nowych pracowników do ich przyszłych obowiązków.
Wprowadziliśmy programy, jak np. mindfulness, radzenie sobie ze stresem czy wyzwaniami pracy zdalnej. Powstała też wewnętrzna platforma wymiany doświadczeń i wiedzy „Crisis Management Tool”, czyli narzędzie do zarzadzania sytuacjami kryzysowymi. Na platformie tej przekazujemy na bieżąco porady oraz ciekawe artykuły o tym, jak zorganizować dzień pracy, jak kierować zespołem, efektywnie prowadzić projekty, jak radzić sobie z sytuacja, gdy na przykład jednocześnie musimy zająć się dziećmi.
Poandto w ramach benefitów pracowniczych i programu BeWell dostępne są usługi telemedycyny oraz Employee Assistance Programme. Jest to doradztwo obejmujące między innymi wsparcie psychologiczne.
Nasze sieci pracownicze nie przestały być aktywne - działają wirtualnie i pomagają lokalnym społecznościom. Nasi pracownicy inicjują również wiele aktywności, które mają na celu wesprzeć naszych pracowników w tej szczególnej sytuacji. Tak na przykład sieć Working Parents Club wspiera rodziców organizując szkolenia z ekspertami, a grupa pracowników działająca na rzecz środowiska – ESEN - zorganizowała konkursy, quizy i wykłady ze znanymi autorytetami z okazji dnia ziemi. Przekazaliśmy 300 komputerów dla dzieci i młodzieży, dzięki którym łatwiejsza będzie edukacja zdalna. Nasi pracownicy biorą również udział w zdalnych programach mentoringowych oraz wspierają potrzebujące dzieci jako korepetytorzy.
Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Polityka cookies | Polityka prywatności | Zamknij