Jak rozpoznać dobry program partnerski?
Regulamin i dane firmy
Najważniejsze, co powinieneś sprawdzić, wchodząc na stronę www dowolnego programu partnerskiego (afiliacyjnego), to czy znajdziesz na niej dane firmy – takie jak nazwa, adres, NIP, REGON i KRS (jeśli to spółka). Poszukaj ich również w regulaminie oraz w polityce prywatności. Zdarza się bowiem, że strona nie posiada polityki prywatności lub regulamin jest pisany ‘na kolanie’. Nie ufaj tego typu instytucjom.
Wkład pieniężny i wypłata w programach partnerskich
Dobre programy partnerskie nie wymagają również od Ciebie żadnego pieniężnego wkładu. To firma (właściciel afiliacji) będzie płacić należną Tobie prowizję - z tytułu promocji kampanii reklamowych poprzez linki afiliacyjne, a nie odwrotnie. W programie partnerskim LeadStar możesz zlecić wypłatę w każdej chwili, gdy tylko saldo Twojego konta przekroczy 1 zł. Co więcej, masz do wyboru kilka form:
- jako przelew zwykły (jeśli zarejestrujesz się jako osoba fizyczna, to przelew dotrze na Twoje konto w kolejnym dniu roboczym; a jeśli jako firma, to do dwóch dni roboczych od przesłania poprawnie wystawionej faktury),
- jako przelew ekspresowy* (przelew otrzymasz tego samego dnia, którego zlecisz wypłatę),
- jako wymianę na kartę podarunkową do wybranego sklepu* (aktualnie w ofercie LeadStar ma karty podarunkowe o różnych nominałach, do 4 sklepów z branż: modowa, rtv agd, dyskontowa i gaming).
*opcje dostępne tylko dla wydawców, którzy zarejestrowali się w programie jako osoby fizyczne.
Jeśli zarobisz jakąś prowizję w LeadStar i zapomnisz zlecić jej wypłatę na swoje konto bankowe, to system zrobi to za Ciebie – automatycznie, ostatniego dnia każdego miesiąca. I następnego dnia roboczego pieniążki trafią już na Twoje konto.
Porównując kilka programów partnerskich sprawdź, jak często możesz zlecać wypłaty zarobionej prowizji. W LeadStar możesz to robić tak często, jak tylko saldo Twoich zarobków przekroczy 1zł. Czyli nawet i kilkadziesiąt razy w miesiącu. Niektóre programy mogą mieć tutaj ograniczenia np. 1-2 razy w miesiącu - w konkretne dni, a nie wtedy, kiedy Tobie pasuje.
Jak szybko rozliczane są kampanie?
Zanim dołączysz do jakiegoś programu afiliacyjnego, powinieneś również poznać odpowiedź na pytanie: jak szybko rozliczane są kampanie? Każdy z programów określa to bowiem indywidualnie. Jedni dodają rozliczenia kampanii raz w miesiącu, inni dwa razy w miesiącu, jeszcze inni rozliczają każdą kampanię osobno, dzięki czemu nie czekasz do końca miesiąca, aby móc wypłacić prowizję (możesz zlecać wypłatę tak często, jak tylko chcesz). W programie partnerskim LeadStar kampanie rozliczane są tak szybko, jak to tylko możliwe. Zaraz po otrzymaniu od reklamodawcy raportu, który jest poprawny i zawiera wszelkie dane potrzebne do rzetelnego przypisania prowizji wydawcom.
LeadStar wypłacił już swoim wydawcom ponad 11 000 000 złotych (stan na 30 września 2022), od stycznia 2018 roku. Dane te udostępnia swoim wydawcom w zakładce Rankingi partnerów (widocznej po zalogowaniu) i aktualizuje je na bieżąco. Prowadzi rzetelne i uczciwe rozliczenia. Zaufało mu już ponad 40 000 wydawców.
Jak dużo kampanii oferuje dobry program partnerski?
Jak już zarejestrujesz się w jakimś programie partnerskim, sprawdź jakie kampanie są w nim dostępne (innymi słowy: z iloma reklamodawcami współpracuje). Czy jest ich wiele, czy raczej niewiele. Na przykład w LeadStar wydawcy otrzymują dostęp do ponad 600 kampanii, ze szczegółowo opisanymi warunkami ich promowania i dokładną informacją, za co można otrzymać prowizję w każdej z nich. W innych programach partnerskich czasami jest to tylko 100-150 kampanii, czyli dużo dużo mniej. A wiadomo, że im więcej ich będzie w jednym miejscu, tym lepiej dla Ciebie jako wydawcy. Nie będziesz musiał rejestrować się do kilku programów afiliacyjnych, żeby mieć dostęp do tych kampanii, które Cię interesują. Wszystko znajdziesz w jednym programie. To bardzo duża oszczędność czasu.
Dobry program partnerski odpowiada na potrzeby wydawców
Niektórzy twierdzą, że ważne jest też to, jak długo dany program partnerski jest na rynku: 1 rok, 5 lat czy 10 lat. Jednak nie tylko długość się liczy, a również to czy właściciele tego programu słuchają swoich wydawców, czy odpowiadają na ich potrzeby (rozwijają się, a nie stoją w miejscu), czy idą krok w krok z galopującym rozwojem Internetu. LeadStar na rynku jest od stycznia 2018 roku, a dla wydawców udostępnił już ponad 15 narzędzi - czyli mniej więcej 1 nowe narzędzie co kwartał. Dodatkowo - stale optymalizuje i dopieszcza te już udostępnione wydawcom – wg zgłaszanych przez nich potrzeb.
Dobry program partnerski stara się pomagać swoim partnerom. Może to robić na przykład poprzez udostępnianie im swojej wiedzy czy też bieżącą pomoc i odpowiedź na ich pytania zadawane w e-mailach lub w social media. W LeadStar najważniejsza dawka wiedzy dostępna jest dla wszystkich - na blogu (ponad 300 artykułów). A dla zarejestrowanych wydawców – w Panelu Partnera LeadStar znajduje się specjalna sekcja: Poradniki i instrukcje, która zawiera informacje zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.
Gdzie szukać informacji o programach partnerskich?
O dobrych programach partnerskich można znaleźć wiele w Internecie. Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie swojej przygody z zarabianiem w domu, przejrzyj opinie i recenzje o wybranym przez siebie programie. Poszukaj artykułów na blogach – różnych blogach. Sprawdź co piszą o nim w mediach społecznościowych – posty, komentarze czy wideo – zarówno na profilach osób i firm, jak i w grupach o zarabianiu. A może uda Ci się znaleźć jakieś wideo na YouTube z opinią o danej firmie? Zajmie Ci to tylko chwilę, a dzięki temu poznasz program partnerski nie będąc jeszcze jego wydawcą. Sam podejmij decyzję, czy tego typu zarabianie bez wychodzenia z domu i zarabianie we współpracy z wybraną firmą, jest dla Ciebie.
Ja ze swojej strony mogę polecić LeadStar.pl .
Miłego podejmowania decyzji!
Angelika z LeadStar.pl