Co to jest front office?

Aktualizacja: 17 września 2021
1 min
Kluczowym punktem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest kontakt z Klientem. Zarówno na etapie przedstawienia produktu lub usługi jak i w momencie samej sprzedaży, interakcja pomiędzy sprzedawcą, a nabywcą dochodzi właśnie w miejscu nazywanym front office lub inaczej – front line.

Sektor front office w przedsiębiorstwie jest tym punktem, który ulokowany jest najbliżej klienta, a zatem tym, który ma największy wpływ na domykanie sprzedaży. Niejednokrotnie jest to dział mocno rozproszony na jakimś terytorium, gdy na przykład przedsiębiorstwo posiada sieć placówek handlowych (np. placówki bankowe), które ulokowane są w różnych miejscach. Front office jest przeciwieństwem działu back office, który kontaktu z klientem nie ma praktycznie w ogóle, a jednocześnie stanowi pełne wsparcie dla działań handlowców, którzy mają bezpośrednią styczność z kupującym. Różnicą jest tutaj również usytuowanie działu – w przypadku back office, lokalizacja sektora jest zazwyczaj jedna, najczęściej w miejscu głównej siedziby przedsiębiorstwa, gdyż nie ma potrzeby tworzenia wielu punktów wsparcia przy każdej placówce handlowej firmy.

Front office zaangażowany jest w budowanie długotrwałych i korzystnych obustronnie relacji z klientem. Od procesu poznania, przez przedstawienie produktu, składanie oferty, prowadzenie negocjacji, aż po domknięcie sprzedaży.