Co jest call center?
Call center jest dokładnie tym, co oznacza ten termin w dosłownym tłumaczeniu – centrum telefoniczne. Technicznie oznacza to zbiór urządzeń i systemów składających się na strukturę umożliwiającą połączenie się klientów w ilości masowej z działem, zajmującym się wybranym zagadnieniem. Ale centra telefoniczne obsługują nie tylko połączenia przychodzące. Istnieją także centra odpowiedzialne za wsparcie połączeń wychodzących – najczęściej z dużych firm czy korporacji, które kontaktują się z dużą liczbą klientów indywidualnych, najczęściej na zlecenie innej firmy, dla której świadczą usługę outsourcingu w postaci prowadzenia dla niej właśnie centrum obsługi klienta – call center, na przykład w dziedzinie sprzedaży telefonicznej na zimno, badań rynkowych czy windykacji.
Centrum typu call center to jednak dziś nie tylko duża przestrzeń open space z wieloma biurkami oddzielonymi ściankami działowymi. Wielu z nas tak się właśnie wydaje. Jednakże coraz większą popularność zyskują tak zwane WCC czyli wirtualne centra telefoniczne, które nie wymagają od nas drogich inwestycji w sprzęt czy wynajem / zakup lokalu. Aby uruchomić wirtualne biuro obsługi konieczny jest komputer i słuchawki z mikrofonem. Resztę „załatwi za nas” odpowiednie oprogramowanie, które najczęściej funkcjonuje w postaci aplikacji webowej. Rozwiązanie typu WCC najczęściej rekomendowane jest dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży call center.