Aktualizacja: 2 lutego 2022
2 min
Podtrzymywanie dobrych relacji pomiędzy grupami ludźmi czy biznesami jest niezwykle ważne przy prowadzeniu własnej firmy. Jest procesem reklamowania produktów przez inną firmę lub osoby prywatne, które są chętne i chciałyby zajmować się przedstawianiem szerszemu gronowi zalet danego przedmiotu lub usługi. Firma, która zleca reklamowanie, wypłaca prowizję, której stawka różni się w zależności od sposobu zapłaty.

Co to jest afiliacja?

Afiliacja to sposób zachowania i utrzymywania relacji, które polega na podtrzymaniu pozytywnych kontaktów oraz współpracy z innymi. Jest to jedna z podstawowych potrzeb psychologicznych człowieka, która ma na celu bycia w grupie z innymi ludźmi i poszukiwania akceptacji w wybranych grupach. Jej podstawą jest potrzeba poczucia bezpieczeństwa, które pozwala na wyrażanie swoich społecznych wzorców zachowania się wśród grupy.

Afiliacja w biznesie

Pojęcie jest również obecne w biznesie, w którym afiliacja jest aktem łączenia się lub wchodzenia w relację biznesową z osobą prywatną lub inną organizacją. Jest procesem zarabiania prowizji poprzez promocję produktów innych firm, która daje wiele korzyści. Jedną z nich jest polepszenie relacji między grupami lub osobami. Osoby, które płacą za polecenie zyskują nowych nabywców produktu i dodatkowo uwiarygodnienie osoby zewnętrznej, a osoby polecające otrzymują wynagrodzenie. Osoba, która zgłasza chęć reklamowania swojego produktu jest reklamodawcą, który dołącza do programów partnerskich dostępnych w sieci afiliacyjnej i wyszukuje wydawcy, który mógłby reklamować dany produkt. Wydawcą może zostać każda osoba, która posiada konto na mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest) albo jest właścicielem bloga lub strony internetowej. Działania na małą skalę może prowadzić również każdy, kto jest w stanie przesyłać wiadomości z wybranymi produktami do swoich znajomych.

Wynagrodzenie może być wypłacane na trzy sposoby:

· W postaci prowizji od sprzedaży (za sprzedaż z polecenia otrzymuje się określoną prowizję) – CPS (Cost per Sale)

· Stała kwota za zrealizowanie konkretnej akcji (takich jak zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza lub ankiety albo pozostawienie danych kontaktowych) – CPL (Cost per Lead)

Stała stawka za każde unikalne kliknięcie w dany link – CPC (Cost per Click)

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Polityka cookies | Polityka prywatności | Zamknij